Гра “Криївка” – це гра створена Молодим Народним Рухом, як українська альтернатива відомій грі “Мафія”. Вона містить у собі повстанський колорит, звичаї та традиції.
Головні дійові особи: звичайні упівці, кум, голова СБ УПА та НКВДисти, які прагнуть знищити упівців. Дійство відбувається у звичайнісінькій криївці, в якій дійові особи збираються після важкого робочого дня. Детальніші правила гри ви можете знайти у нотатці!
Розроблені також спеціальні макети карт для цієї гри! У майбутньому планується проводити чемпіонати та всеукраїнські турніри з гри “Криївка”.
Правила:
Дійові особи (10 осіб):
– Рядові упівці – 5 осіб (у лівому верхньому куті жовтий Тризуб)
– Кум – 1 особа (звичайний упівець, після смерті, має можливість забирати із собою в могилу ще когось із гравців. У лівому нижньому куті лопата)
– Командир СБ УПА – 1 особа (у лівому верхньому куті Тризуб на синьому тлі)
– Агенти НКВС – 2 особи (у лівому верхньому куті серп і молот)
– Командир НКВС – 1 особа (у лівому нижньому куті посвідчення «СМЕРШ»)
1. Настала ніч. Збираються упівці у Криївці та засинають.
2. Ведучий по-черзі підходить до кожного гравця і той, обираючи карту, визначає свою роль у грі. Запам’ятовує роль і залишає карту в себе.
3. За командою ведучого прокидаються агенти НКВС та знайомляться між собою. Командир НКВС обирає три жертви на наступні три ночі та послідовність їх знищення. Засинають.
4. За командою ведучого прокидається Командир служби безпеки (СБ) УПА. Знайомиться з ведучим. Засинає.
5. З настанням ранку, криївка прокидається. Ведучий вітає гравців словами: «Слава Україні!». Упівці знайомляться між собою, висловлюють свої думки щодо гри. Виступ кожного гравця має завершитися словом «Дякую», після якого слово переходить до наступного гравця.
6. Після того, як наступає ніч та упівці засинають, прокидаються агенти НКВС. Ведучий по-черзі називає номер кожного гравця, агенти НКВС піднімають до гори праву руку, не розплющуючи очей, і в той час, коли ведучий називає номер гравця, якого вони запланували убити в першу ніч, вони одночасно рукою роблять обумовлений жест «постріл». Засинають.
7. Після цього прокидається Командир СБ УПА, і показуючи на пальцях номер гравця, питає у ведучого чи не він агент НКВС. Отримує відповідь. Засинає.
8. Криївка прокидається. Якщо усі НКВС-івці зробили «постріл» одночасно, упівець вважається убитим, він має прощальне слово (30 с.), якщо ж хоч один «зловив гаву», усі упівці залишаються живими.
9. Далі відбувається дискусія між упівцями. Кожен має 1 хв. для виступу, під час якого висловлює свої припущення щодо агентів НКВС. У своєму виступі гравець має можливість висунути на голосування підозрілого для себе гравця. Кожен виступ закінчується після слова «Дякую».
10. Після того, як усі висловили свої думки, гравці, які були висунуті на голосування, мають по 30 с. на виправдання.
11. Відбувається голосування, після якого обраний гравець відправляється «на гілляку», перед цим маючи 30 с. на прощальне слово.
12. Гра триває далі.